Rodinná novinka z dílny automobilky Dacia spojuje tři segmenty do jediného auta. Jogger je tak trochu kombi, tak trochu MPV a zčásti i SUV. Na konci dne vám ale může být jedno, do jakého segmentu nová Dacia patří. Důležité je, že je prostorná, že může být až 7místná, že dobře vypadá i jezdí a že nestojí moc peněz. Já jsem se na první jízdu s novou Dacií Jogger těšil, nakolik je to po delší době nové auto, které bylo vytvořeno nanejvýš rozumně.
Na nic si nehraje, je praktické a dokáže si poradit s každou situací. Jedná se o vůbec nejdelší model v nabídce značky Dacia, na délku Jogger měří celkem 4 547 mm a má rozvor os náprav dlouhý 2 897 milimetrů. Auto stojí na 16palcových discích kol, což spolu s rozměrem pneumatik 205/60 naznačuje, že výrobce kladl důraz na komfort a dobrou průjezdnost víc než na povrchovou krásu. Dacia Jogger má na své střeše modulární podélně uložené ližiny, které však lze jednoduše předělat na příčné a odnesou různé příslušenství (střešní box nebo nosič na kola) o váze až do 80 kg. Netřeba tak dokupovat žádné příčníky, což budoucí majitel jistě ocení.
Ticho a spousta místa
Interiér v nové Dacii Jogger mě nepřekvapil, znám ho už z modelů Sandero, Duster či Logan. To se mi, mimochodem, na rumunské značce také moc líbí. Nevymýšlí zbytečné hlouposti, neriskuje a když je něco dobrého a funguje to, tak to to zkrátka používá ve všech modelech stejně a nikdo si nemůže na nic stěžovat. Palubní deska je sice pokryta tvrdými plasty, ale dobře vypracovanými a přes její střed se navíc táhne ozdobná látková lišta. Analogový přístrojový štít, intuitivní ovládání klimatizace, centrální dotykový displej s ideální velikostí, bohatá výbava s celou řadou různých asistentů, příjemný multifunkční volant, pohodlná sedadla a upřímně říkám, že já víc nepotřebuji.
Nic přepychové, ale není třeba se ani uskromňovat a za tu cenu… Dacia Jogger je navíc prostorná a to ve všech třech řadách sedadel. Pokud jste si mysleli, že 6. a 7. sedátko jsou jen takové dětské nouzovky tak vězte, že ne. Jsou to plnohodnotná sedadla, na kterých se bez problémů odvezou i dospělí lidé s výškou do 190 cm. Díky jednoduché manipulaci se navíc do třetí řady dobře nastupuje ai když chcete sedadla zcela vyjmout, jde to snadno a samotná sedadla váží pouze kolem 10 kg. Všimněte si jak výrobce od B-sloupku zvedl výšku střechy. To proto, že sedadla ve druhé řadě jsou uložena o 55 milimetrů výše než v první a ta ve třetím jsou ještě o 25 mm vyšší. Takové kino sezení, dalo by se říci, ale velmi účelné!
V 5místném provedení má Dacia Jogger zavazadlový prostor o objemu až 708 litrů, v 7místném zůstává k dispozici 160 L. Když poslední řadu sedadel vyberete a druhou vyklopíte směrem k předním sedadlům, vznikne obrovský úložný prostor o objemu až 2 094 litrů. Auto tak dokonale poslouží i živnostníkům či malým podnikatelům, kteří občas potřebují provést nářadí nebo jiný náklad.

Na benzín i na plyn
Na výběr aktuálně dva benzinové motory. Já jsem si vyzkoušel nový litrový tříválec s přímým vstřikováním paliva, výkonem 81 kW (110 k) as nejvyšším točivým momentem 190 Nm. Samozřejmě, ve spolupráci se 6-stupňovou manuální převodovkou, automat v nabídce není. Převodovka je rozumně zpřevodována, má dlouhý šestý převod a přesné kulisy řazení. Samotný motor je tak typický moderní litrový tříválec závislý na podpoře turba, ale se slušným tahem a přijatelnou spotřebou. Směrem do kabiny je výborně odhlučněný a splňuje všechny současné ekologické standardy. Alternativou k němu je také litrový tříválec, ovšem s nepřímým vstřikováním benzínu do válců, o něco nižším výkonem ale zase se schopností spalovat i sériově montované LPG s doživotní nádrží na plyn. Do budoucna chystá Dacia obohatit nabídku o hybridní Jogger.